2022 yılında katkısız, şekersiz, doğal içerikli, az kalorili, fonksiyonel ve aromalı içeceklere olan tüketici talebi artarak devam etti.
Sağlıklı yaşam bilincinin her geçen gün artmasıyla, hastalığa yakalanma riskini azaltmak için tüketilen, bağışıklığı artıran doğal yiyecek ve içeceklere yönelik eğilim ve beklentiler artış gösterdi. Post pandemik dönemde tüketicilerin sağlık ve zindelik odaklı tüketim tercihleri devam etti ve uzun vadede bu konuda katkı sağlayan ürünlere yönelim arttı. Farkındalık gelişmesiyle değişen beslenme ihtiyaçları, doğal gıda içeriklerinin çeşitlenmesini sağlarken, içecek sektöründe de farklı ürün geliştirme çalışmaları yapılmasını sağladı. Katkısız, şekersiz, doğal içerikli, az kalorili, vegan vb. özellikteki içecek arayışıyla, fonksiyonel ve aromalı içeceklere olan tüketici talebi 2022 yılında da artarak devam etti.
Günlük alınması gereken vitamin ve mineral gruplarının da eklenmesiyle, içeriğinde doğal kaynak suyu bulunduran içecekler, su ihtiyacını karşılamanın ötesinde faydalar sağlıyor. Bu bilgi ışığında Pınar Su ve İçecek, 2022 yılında Ar-Ge çalışmaları doğrultusunda, yeni ürünler geliştirmeye devam etti. Ambalajlar ise sürdürülebilirlik ilkeleri göz önünde bulundurularak, fonksiyonellik kazandı. Şirket, kullanımı kolay, çevreci, doğal ve geri dönüşümlü ambalaj tercihlerini yeni ürünlerinde de ön planda tutmaya devam ediyor. 2022 yılında katkısız, şekersiz, doğal içerikli, az kalorili, fonksiyonel ve aromalı içeceklere olan tüketici talebi artarak devam etti.
Küresel fonksiyonel içecek pazarının 2021 yılından 2030 yılına kadar kadar yıllık %5,9 büyüyerek yaklaşık 200 milyon Dolara ulaşacağı tahmin ediliyor (ResearchAndMarkets). İçecek pazarındaki trendleri ve gelişmeleri yakından izleyen Pınar Su ve İçecek, fonksiyonel içecek grubu odaklı çalışmalarını kesintisiz sürdürüyor. Bu kategoride lansmanı gerçekleştirilen Pınar Yeni Nesil Yaşam Pınarım ürün kategorisi, tüketicilerden yoğun ilgi görüyor. Şirket, Ar-Ge çalışmalarıyla destekleyerek hayata geçireceği ürünlerle Türkiye’de fonksiyonel içecek kategorisini büyütmeyi hedefliyor.
Son yıllarda kirli suların neden olduğu gastrointestinal sağlık problemlerinin artmasıyla temiz ve hijyenik suya erişimin önemi de artıyor. Ayrıca dünya üzerindeki bazı bölgelerde yaşanan içme suyu kıtlığı da ambalajlı su pazarının büyümesine yardımcı oluyor. Global düzeyde ülkelere bakıldığında en büyük pazar olma özelliğini Amerika Birleşik Devletleri koruyor. Diğer taraftan Çin, Hindistan ve Türkiye büyüme potansiyeline sahip pazarlar olarak öne çıkıyor.
Global içecek trendlerine bakıldığında, birçok tüketici şekerli içecekler yerine aromalı suları tercih ederken, doğal ve katkısız içerikler ilgi çekiyor. Aynı zamanda karbon-nötr ve sürdürülebilir ambalaj beyanları da öne çıkıyor.
Fonksiyonel sular tüketicilerin düşük şeker ve düşük kalori beklentilerini inovatif tatlarla birleştiriyor. Fonksiyonel fayda olarak bağışıklığı destekleyen, sindirim sistemini koruyan gibi fonksiyonel beyanlar ve vitaminler de sağlık odaklı tüketicilerin ilgisini çekiyor.
Ambalajlı su perakende sektörünün 2022 yılında cirosu 8.526 milyon TL büyüklüğe ulaşırken 2021 yılına göre %101 büyüme sağladı. Tonaj bazında 2022 yılında 3.880 milyon litrelik büyüklüğe erişen pazar 2021 yılına göre %0,3 büyürken, indirim marketleri hariç pazar %4 küçüldü (Nielsen Perakende Paneli, 2022).
Pınar Su ve İçecek, toplam perakende pazarında ciro olarak %47 büyüdü. Şirket, ambalajlı su pazarında ciro bazında ilk 10 firma arasında yer almaya devam etti (Nielsen Perakende Paneli, 2022). Fonksiyonel İçecek kategorisinde ise 2022 yılında geçen yıla oranla cirosunu %66 artıran Pınar Su ve İçecek, ciro bazında ilk 3 sırada yer alıyor (Nielsen Perakende Paneli, 2022).