Ambalajlı su perakende sektörü 2023 yılında büyüme trendini sürdürerek 14 milyon 963 bin TL büyüklüğe ulaştı.
Son yıllarda artan sağlıklı beslenme trendlerinin etkisi içecek sektöründe de 2023 yılı boyunca kendini hissettirdi. Tüketici davranışları üzerine yapılan araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada beslenme tercihlerinin her geçen gün değiştiğini gösteriyor. Pandemi ile birlikte yükselen trend haline gelen “sağlıklı ve zinde olma, hissetme hali” (wellness) beslenme alışkanlıklarına da etki etmeye başladı. Bu bilincin artmasıyla raflarda yer alan sağlıklı yiyecek ve içeceklerin çeşitleri ile bu içeceklere yönelik talep her geçen gün artmaya devam ediyor.
Sağlığa yönelik bu farkındalıklarla beraber su tüketiminin artmasıyla ambalajlı su perakende sektörü de büyüme trendini sürdürerek 2023 yılında 14 milyon 963 bin TL büyüklüğe ulaştı. Sektör, 2022 yılına göre %73 büyüme sağladı. Tonaj bazında 2023 yılında 4 milyon 252 bin litrelik büyüklüğe erişen pazar 2022 yılına göre ise %88 büyüdü.
Pınar Su ve İçecek ise 2023’te toplam perakende pazarında tonaj olarak %23 büyümeyi başardı. Şirket, ambalajlı su pazarında ciro bazında ilk 10 firma arasında yer almaya devam etti (Nielsen Perakende Paneli, Aralık 2023)
Pınar Su ve İçecek, tüm içeceklerini uluslararası düzeyde kabul gören, vegan-vejetaryen ürün ve hizmetleri etiketlemekte kullanılan V-Label sertifikalı olarak üretiyor.
Tüketiciler, katkısız, şekersiz, doğal içerikli, az kalorili ve vegan özellikteki içecek arayışını 2023’te de sürdürdü. Giderek artan bu tercihler doğrultusunda küresel fonksiyonel içecek pazarının 2030 yılına kadar yıllık %5,9 büyümeyle yaklaşık 200 milyon Dolara ulaşacağı tahmin ediliyor (ResearchAndMarkets).
Değişen Beslenme ve Tüketim Tercihleri
Doğal kaynak suyunun bulunduğu içecekler, içeriğine günlük alınması gereken vitamin ve mineral gruplarının da eklenmesiyle su ihtiyacını karşılamanın ötesinde faydalar sağlıyor. Sağlıklı yaşam trendinin yanı sıra duygusal, sosyal ve ekonomik faktörlerin de etkisiyle “veganlık” ve “vejetaryenlik” popüler beslenme tercihlerinden biri haline geldi. Son üç yılın verileri karşılaştırıldığında “Bu beslenme şekillerini tercih edebilirim” diyenlerin oranı iki katına yükseldi. (Marketing Türkiye, Aralık 2023 Vegan ve Vejaterjenlik Araştırması).
Tüketici trendlerini üretim ve ürün geliştirme süreçlerinin her aşamasında göz önünde bulunduran Pınar Su ve İçecek, 2023 yılında gerçekleştirdiği Ar-Ge çalışmalarına bu doğrultuda yön verdi. Şirket, yıl boyunca yaptığı çalışmalar sonucunda portföyüne yeni ürünler ekledi ve mevcut ürünlerini tüketici beklentilerine uygun olarak geliştirmeye devam etti. Özellikle fonksiyonel içecek kategorisinde iddialı “Pınar Yeni Nesil Yaşam Pınarım” ürün ailesi piyasaya sürüldüğü ilk andan bu yana tüketicilerden yoğun ilgi görüyor. Benzer geliştirme çalışmaları fonksiyonel içecek grubunun yanı sıra gazlı ve gazsız diğer tüm kategorilerde müşteri beklentilerine uygun olarak devam ediyor.
Pınar Su ve İçecek, tüketicilere güvenli, kaliteli ve sağlıklı içecek sunma hedefinin yanı sıra üretim ve ambalaj süreçlerinde de insan sağlığını ve çevreyi önceliğine alıyor. Şirket, sağlıklı içeriklerin yanı sıra kullanımı kolay, çevreci, doğal ve geri dönüşümlü ambalaj tercihlerini yeni ürünlerinde ön planda tutmaya devam ediyor. Pınar Su ve İçecek, ayrıca tüm içeceklerini uluslararası düzeyde kabul gören, vegan-vejetaryen ürün ve hizmetleri etiketlemekte kullanılan V-Label sertifikalı olarak üretiyor.
Uluslararası Standartlara Uyumlu Üretim
İş süreçlerinde sürdürülebilir ve sorumlu üretim yaklaşımını benimseyen Pınar Su ve İçecek, doğal kaynakların korunması ve verimli kaynak kullanımı konusunda hassasiyetle çalışıyor. Şirket, sorumlu üretici anlayışıyla, çevreye ve doğaya saygılı üretim yaparak, atıkların kaynağında azaltılması ve üretimde oluşan atıkların etkin biçimde geri dönüşüm sistemlerine dahil edilmesi konusunda son derece titiz davranıyor. Pınar Su ve İçecek, uluslararası standartlara uygun olarak geliştirilmiş tesislerinde, suyun kaynağındaki doğal yapısını bozmadan hijyenik koşullarda üretim yapıyor.