Tarih: 28.04.2022
Şirketimizin 28.04.2022 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda, Sermaye Piyasası Kurulu'nun, Seri II-17.1 Kurumsal Yönetim Tebliği'nde (Tebliğ) yer alan hükümler çerçevesinde;
Denetimden Sorumlu Komite'nin bağımsız iki üyeden oluşmasına, başkanlığına Sn. Nalan Erkarakaş ve üyeliğine Sn. Damla Tolga Birol'un atanmasına,
Riskin Erken Saptanması Komitesi'nin üç üyeden oluşmasına, başkanlığına Sn. Damla Tolga Birol'un, üyeliklere Sn. Nalan Erkarakaş ve Sn. Hakkı Hikmet Altan'ın atanmasına,
Kurumsal Yönetim Komitesi'nin, Tebliğ'e uygun olarak Aday Gösterme Komitesi ve Ücret Komitesi'nin görevlerini de yerine getirmesine; dört üyeden oluşmasına ve başkanlığına Sn. Nalan Erkarakaş'ın, üyeliklere Sn. Damla Tolga Birol, Sn. Yılmaz Gökoğlu ve Sn. Onur Öztürk'ün atanmasına karar verilmiştir.
Saygılarımızla,
PINAR SU VE İÇECEK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Tarih: 15.04.2022
Şirketimizin 29.03.2022 tarihinde yapılan 2021 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı sonuçları, İzmir Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 15.04.2022 tarihinde tescil edilmiştir.
Bilgilerinize arz ederiz.
Tarih: 06.04.2022
Şirketimizin 06.04.2022 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda,
Yönetim Kurulu Başkanlığı'na Sn. Emine Feyhan YAŞAR'ın ve Yönetim Kurulu Başkan Vekilliği'ne Sn. İdil YİĞİTBAŞI'nın seçilmelerine karar verilmiştir.
Tarih: 29.03.2022
Şirketimizin 29.03.2022 tarihinde yapılan 2021 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında, 2021 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl kârı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verilmiştir.
Tarih: 29.03.2021
Şirketimizin 29 Mart 2022 tarihinde yapılan 2021 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında aşağıdaki kararlar alınmıştır.
1.Türk Ticaret Kanunu ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemeleri gereğince, Yönetim Kurulunun önerileri de dikkate alınarak Bağımsız Denetim Kuruluşu olarak PWC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş'nin, 1 yıl süreyle, 2022 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak ve Şirketimizin Finansal Tablo ve Raporlarını denetlemek üzere seçilmesinin onaylanmasına, karar verildi.
2.Yıl içinde boşalan yönetim kurulu üyeliğine seçilen Sn. Mehmet AKTAŞ'ın üyeliği tasvip edildi.
3.Şirket Esas Sözleşmesinin 9. maddesi uyarınca, Yönetim Kurulu üye adedi, 2 bağımsız üye ile birlikte toplam 7 olarak tesbit edildi. Yönetim Kurulu Üyeliklerine, Sn. Emine Feyhan YAŞAR, Sn. İdil YİĞİTBAŞI, Sn. Yılmaz GÖKOĞLU, Mehmet AKTAŞ, Hakkı Hikmet ALTAN ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri olarak, Sn.Nalan ERKARAKAŞ ve Sn. Damla BİROL'un, 1 yıl süreyle 2022 yılı hesaplarını incelemek amacıyla toplanacak Olağan Genel Kurul'a kadar görev yapmak üzere, seçildiler.
Yönetim Kurulu Üyelerinin, Genel Kurul toplantısından önce şirket internet sitesinde ilan edilen özgeçmişleri hakkında bilgi verildi.
4.Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17-1 sayılı Kurumsal Yönetim Tebliği'nin 12. Maddesi uyarınca; Şirketimiz tarafından 3. kişiler lehine herhangi bir teminat, rehin, ipotek, kefalet verilmediği hususunda genel kurula bilgi verildi.
5. Şirketin 2021 yılı içinde çeşitli kurum ve kuruluşlara yaptığı bağış ve yardımlara ilişkin ortaklara bilgi sunuldu ve 2022 yılı içerisinde yapılacak bağışların üst sınırının Şirket'in Sermaye Piyasası Mevzuatı çerçevesinde kamuya açıklanan son yıllık bilançosunda yer alan Aktif Toplamının binde 5'ine kadar olmasına, karar verildi.
6.Yıl kârı konusunda yapılan müzakerelerde, 2021 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl karı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verildi.
Olağan Genel Kurul Toplantı Tutanağı
Olağan Genel Kurul Hazır Bulunanlar Cetveli
Tarih: 25.03.2022
Şirketimiz Yönetim Kurulu 25.03.2022 tarihinde, Denetimden Sorumlu Komite'nin görüşünü alarak, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6362 Sayılı Sermaye Piyasası Kanunu ve İlgili Mevzuat uyarınca belirlenen esaslara uygun olarak, 2022 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak üzere, Şirketimizin finansal tablo ve raporlarının denetlenmesi için, PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ve bu seçimin 2021 yılına ilişkin yapılacak Olağan Genel Kurul'un onayına sunulmasına karar vermiştir.
Tarih: 11.03.2022
Şirketimizin 220.000.000 TL kayıtlı sermaye tavanı içinde kalmak üzere, 44.762.708,45 TL olan çıkarılmış sermayesinin, tamamı nakden karşılanmak suretiyle %111,70 oranında 50.000.000 TL artış ile 94.762.708,45 TL'ye artırılmasına ilişkin olarak, Sermaye Piyasası Kurulu'nun VII-128.1 sayılı Pay Tebliği'nin 33. maddesi gereğince hazırlanan Denetim Komitesi'nin "Sermaye Artırımından Elde Edilen Fonun Kullanım Yerine İlişkin Olarak Hazırlanan Rapor"u ektedir.
Konuyu bilgilerinize arz ederiz.
Fonun Kullanım Yeri Raporu
Tarih: 02.03.2022
Şirketimizin 02.03.2022 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısında, 2021 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle kâr dağıtımı yapılmamasının Olağan Genel Kurul'un tasvibine sunulmasına karar verilmiştir.
Şirketimiz 2021 yılına ilişkin Pay Sahipleri Olağan Genel Kurul Toplantısı, ekteki gündem maddelerini görüşmek ve karara bağlamak üzere, 29 Mart 2022 Salı günü, saat 10:00'da, Altın Yunus Mahallesi 3215 Sk. No:38 Çeşme/İzmir adresinde gerçekleştirilecektir.
Genel Kurul Toplantısına ilişkin gündem ve vekâletname örneğini de içeren davet ilan metni ekte sunulmaktadır.
Şirketin 94.762.708,45.-TL. olan çıkarılmış sermayesi hamiline paylardan oluşmakta olup, genel kurul toplantılarında hazır bulunacak pay sahiplerinin veya vekillerinin her pay için bir oy hakkı vardır.
2021 Yılı Olağan Genel Kurul İlanı
Genel Kurul Bilgilendirme Dokümanı
Tarih: 25.02.2022
Tarih: 24.02.2022
Şirketimizin 24 Şubat 2022 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda, boşalan Yönetim Kurulu Üyeliğine kalan süreyi tamamlamak ve yapılacak ilk genel kurul toplantısına kadar görev yapmak üzere Sn. Mehmet AKTAŞ'ın seçilmesine karar verilmiştir.
Tarih: 01.12.2021
Sermaye Piyasası Kurulu'nun VIII-128.1 sayılı Pay Tebliği'nin 25 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (c) ve (ç) bentleri kapsamında, Şirketimiz esas sözleşmesinin 6. Maddesinin tadiline ilişkin Sermaye Piyasası Kurulu'na yaptığımız başvuru Kurul'un 29.11.2021 tarihli yazısı ile onaylanmış olup esas sözleşmemizin "Kayıtlı Sermaye" başlıklı 6. Maddesinin yeni şekli 01.12.2021 tarihinde İzmir Ticaret Sicil Müdürlüğü'nce tescil edilmiş ve 01.12.2021 tarihli ve 10463 sayılı T.T.S.G'nde yayınlanmıştır.
Tarih: 12.11.2021
Şirketimiz Yönetim Kurulu'nun 12/11/2021 tarihli toplantısında, Sermaye Piyasası Kurulu'nun VII-128.1 sayılı Pay Tebliği'nin 25 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (c) ve (ç) bentleri kapsamında, Şirketimiz esas sözleşmesinin "Kayıtlı Sermaye" başlıklı 6. maddesinin tadil edilmesine uygun görüş alınması amacıyla Sermaye Piyasası Kurulu'na başvurulmasına karar verilmiştir.
MKK Hak Kullanım İhraççı Bildirim Raporu
Tasarruf Sahiplerine Satış Duyurusu
Tarih: 01.11.2021
Şirketimiz çıkarılmış sermayesinin 44.762.708,45 TL'ndan tamamı nakden karşılanmak suretiyle %111,70 oranında artırılarak 94.762.708,45 TL'na çıkarılmasına ilişkin olarak yeni pay alma haklarının kullanımı 7 Ekim 2021 tarihinde başlayıp 21 Ekim 2021 tarihinde sona ermiştir.
Pay sahiplerimizin Yeni Pay Alma (Rüçhan) haklarının kullanımından sonra kalan 54.290,526 Türk Lirası nominal değerli payların, Şirketimizin 22/10/2021 tarihinde KAP'ta yayımlanan Tasarruf Sahiplerine Satış Duyurusu'na istinaden, Ak Yatırım Menkul Değerler A.Ş. aracılığıyla Borsa İstanbul A.Ş. Birincil Piyasa'da satışa sunulması neticesinde, kalan payların tümünün satışı 26/10/2021 tarihi itibariyle tamamlanmıştır.
Artırılan 50.000.000-TL sermayeyi temsil eden paylar karşılığında, yeni pay alma hakkı kullanım süresi (07/10/2021-21/10/2021) içerisinde kullanılan rüçhan haklarından 37.445.726,09-TL ve kalan payların 26/10/2021 tarihinde Borsa İstanbul A.Ş. Birincil Piyasa'da satışından 208.836,93-TL olmak üzere toplam 37.654.563,02-TL nakit girişi sağlanmıştır. Şirketin hakim ortağı Yaşar Holding A.Ş., bedelli sermaye artırımı sebebiyle ortaya çıkan nakit sermaye koyma borcunun 12.500.000 TL'lik kısmını rüçhan hakkı kullanım süresi içerisinde Şirket'ten olan ve muaccel durumdaki ticari olmayan nakdi alacağından mahsup etmiştir.
Tarih: 22.10.2021
Şirketimiz çıkarılmış sermayesinin 44.762.708,45 TL.ndan tamamı nakden karşılanmak suretiyle %111,70 oranında artırılarak 94.762.708,45 TL'na çıkarılmasına ilişkin olarak yeni pay alma haklarının kullanımı 7 Ekim 2021 tarihinde başlayıp 21 Ekim 2021 tarihinde sona ermiştir. Ortaklarımızın yeni pay alma haklarını kullanma süresi içinde kullanılmayan yeni pay alma haklarına karşılık gelen payların toplam nominal değeri 54.290,526 Türk Lirası olup, kalan paylar 26-27 Ekim 2021 tarihleri arasında 2 iş günü süreyle Ak Yatırım Menkul Değerler A.Ş. aracılığıyla Borsa İstanbul A.Ş. Birincil Piyasada, 1 TL nominal değerdeki beher hisse fiyatı 1 TL'den az olmamak üzere Borsa İstanbul A.Ş.'de Birincil Piyasada oluşacak fiyattan satışa sunulacaktır. Halka arz esaslarını içeren Tasarruf Sahiplerine Satış Duyurusuna; Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) (http://www.kap.gov.tr), Pınar Su ve İçecek Sanayi ve Ticaret A.Ş.'nin internet sitesi www.pinarsu.com.tr ve Ak Yatırım Menkul Değerler A.Ş.'nin internet sitesi, www.akyatirim.com.tr'den ulaşılabilir.
MKK Hak Kullanım İhraçcı Bildirim Raporu
Tarih : 05.10.2021
Sermaye Piyasası Kurulu'nun (SPK) 01.10.2021 tarih ve E-29833736-105.01.01.01-11383 sayılı yazısı ile, Şirketimiz çıkarılmış sermayesinin 44.762.708,45.-TL.ndan 50.000.000.-TL. (% 111,70) nakit sermaye artırımı yapılarak 94.762.708,45.- TL.na yükseltilmesine ilişkin izahnamenin onaylandığı Şirketimize bildirilmiştir.
- Pay sahiplerimizin ellerindeki payların %111,70'i oranında yeni pay alma hakları bulunmaktadır.
- Yeni pay alma hakları izahnamede belirtilen esaslara uygun olarak 07.10.2021 ile 21.10.2021 tarihleri arasında 15 (onbeş) gün süreyle kullandırılacaktır.
- Yeni pay alma haklarının kullanımında, 1 payın nominal değeri 0,01 TL olup, 1 lot (100 adet) pay 1,00 TL'ndan satışa arz edilecektir.
- Sermaye artırımına ilişkin izahnameye Kamuyu Aydınlatma Platformu (KAP)'nun www.kap.gov.tr, Şirketimizin www.pinarsu.com.tr ve halka arzda satışa aracılık edecek Ak Yatırım Menkul Değerler A.Ş.'nin www.akyatirim.com.tr adreslerindeki internet sitelerinden de ulaşılması mümkündür.
- İhraç edilecek paylar kaydileştirme esasları çerçevesinde MKK tarafından hak sahipleri nezdinde kayden izlenecektir. Payların fiziki teslimi yapılmayacaktır. Kaydi paylar, hak kullanım sürecinin tamamlanması sonrasında MKK düzenlemeleri çerçevesinde kayden teslim edilecektir.
- Yeni pay alma hakkı kullanılmasından sonra kalan paylar 2 (iki) işgünü süresince nominal değerin altında olmamak kaydıyla Borsa'da oluşacak fiyattan halka arz edilecektir.
- Satılamayan payların satın alınmasına ilişkin bir taahhüt yoktur.
Tarih : 04.10.2021
Sermaye Piyasası Kurulu'nun (SPK) 01.10.2021 tarih ve E-29833736-105.01.01.01-11383 sayılı yazısı ile Şirket Esas Sözleşmesi'nin Kayıtlı Sermaye başlıklı 6. maddesi kapsamında, 220.000.000 Türk Lirası kayıtlı sermaye tavanı içerisinde 44.762.708,45 TL Türk Lirası olan çıkarılmış sermayenin tamamı nakden (bedelli) karşılanmak üzere %111,70 oranında 50.000.000 Türk Lirası artırılarak 94.762.708,45 Türk Lirası'na yükseltilmesine ilişkin izahnamenin onaylandığı şirketimize bildirilmiştir. SPK tarafından onaylanan izahname ekte yer almaktadır.
Saygılarımızla
İzahname
Tarihi : 01.10.2021
Şirketimiz Yönetim Kurulu'nun 29.04.2021 tarihli toplantısında alınarak aynı tarihli özel durum açıklamasıyla kamuya duyurulan kararına istinaden, Şirketimizin 220.000.000.-TL kayıtlı sermaye tavanı içinde kalmak üzere, 44.762.708,45.-TL olan çıkarılmış sermayenin, tamamı nakden (bedelli) karşılanmak suretiyle %111,70 oranında 50.000.000.-TL artırılarak 94.762.708,45.-TL'ye yükseltilmesi için Sermaye Piyasası Kurul'una yapmış olduğumuz başvurunun onaylandığı Sermaye Piyasası Kurulu'nun 30.09.2021 tarih ve 2021/48 sayılı bülteni ile duyurulmuştur.
Tarih : 02.09.2021
Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve diğer Yaşar Topluluğu şirketlerinde Yönetim Kurulu Başkanı, Başkan Vekili ve Üyesi olarak görev yapan Sayın Mustafa Selim Yaşar'ı, geçirdiği ani rahatsızlık nedeniyle kaybettik. Bu acı kaybın derin üzüntüsünü yaşıyor, üzüntümüzü kamuoyuyla paylaşıyoruz. Ülkemizin, sevenlerinin ve Yaşar Topluluğu'nun başı sağ olsun.
Tarih: 01.09.2021
Şirketimizde Mali İşler ve Finans Direktörü olarak görev yapan Sn. Onur Öztürk 1 Eylül 2021 tarihinden geçerli olmak üzere Yaşar Topluluğu bünyesinde farklı bir göreve getirilmiş olup yerine vekâleten Sn. Ufuk Atik atanmıştır.
Tarih : 13.08.2021
Şirketimiz ile Türkiye'de Sermaye Piyasası Kurulu Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne uygun olarak derecelendirme yapmak üzere faaliyet izni bulunan Kobirate Uluslararası Kredi Derecelendirme ve Kurumsal Yönetim Hizmetleri A.Ş. arasında kurumsal yönetim derecelendirme notumuzun yenilenmesi konusunda 13/08/2021 tarihinde sözleşme imzalanmıştır. Sözleşmenin geçerlilik süresi bir yıldır.
Tarih : 11.08.2021
Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliğ'inin (Tebliğ) 10. maddesi kapsamında; Şirketimizin ilişkili tarafları ile 2021 yılı hesap döneminde de devam etmesi ve Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörülen yaygın ve süreklilik arz eden işlemler için, işlemlerin şartlarına ve piyasa koşulları ile karşılaştırılmasına ilişkin olarak hazırlanan raporun sonuç kısmı aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.
"Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliği'nin 10. Maddesine istinaden Şirketimizin ilişkili taraflarından Yaşar Dış Ticaret A.Ş. şirketi ile yaygın ve süreklilik arz eden işlemlerinin 2021 hesap döneminde Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörüldüğünden işbu raporda; Yaşar Dış Ticaret A.Ş. ile yapılan işlemlerin koşulları, fiyat belirleme yöntemi ve bu yöntemin seçilmesindeki gerekçeler açıklanarak söz konusu işlemlerin piyasa koşullarına ve emsallerine uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır."
Tarih: 31.05.2021
SPK Onayına Sunulan İzahname
Gayrimenkul Değerleme Şirketi Sorumluluk Beyanı
Bağımsız Denetçi Sorumluluk Beyanı
Şirketimiz Yönetim Kurulu'nun 29.04.2021 tarihli kararı çerçevesinde Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) duyurusu yapılan, Şirketimizin 220.000.000.-TL kayıtlı sermaye tavanı içinde kalmak üzere, 44.762.708,45.-TL olan çıkarılmış sermayenin, tamamı nakden (bedelli) karşılanmak suretiyle %111,70 oranında 50.000.000.-TL artırılarak 94.762.708,45.-TL'ye yükseltilmesine ilişkin hazırlanan izahnamenin onaylanması için Sermaye Piyasası Kurulu'na bugün (31.05.2021) itibariyle başvuru yapılmıştır.
Tarih: 29.04.2021
Şirketimizin 29.04.2021 tarihinde yapılan yönetim kurulu toplantısında;
Şirket Esas Sözleşmesi'nin Kayıtlı Sermaye başlıklı 6. maddesi kapsamında, 220.000.000 Türk Lirası kayıtlı sermaye tavanı içerisinde 44.762.708,45 Türk Lirası olan çıkarılmış sermayenin, tamamı nakden (bedelli) karşılanmak suretiyle %111,70 oranında 50.000.000 TL artırılarak, 94.762.708,45 Türk Lirası'na yükseltilmesine,
Artırılan 50.000.000.-TL.lık sermayeyi temsil eden payların hamiline olarak ihracına; ortakların yeni pay alma haklarında herhangi bir kısıtlama yapılmamasına, yeni pay alma haklarının nominal değerden kullandırılmasına,
Yeni pay alma hakkı kullanım süresinin 15 (onbeş) gün olarak belirlenmesine, bu sürenin son gününün resmi tatile rastlaması halinde, yeni pay alma hakkı kullanım süresinin izleyen iş günü akşamı sona ermesine,
Yeni pay alma haklarının kullandırılmasından sonra kalan payların, 2 (iki) iş günü süreyle nominal değerden düşük olmamak üzere Borsa İstanbul A.Ş. Birincil Piyasasında oluşacak fiyattan halka arz edilmesine,
Bu karar kapsamında Sermaye Piyasası Kurulu, Borsa İstanbul A.Ş., Merkezi Kayıt Kuruluşu ve İstanbul Takas ve Saklama Bankası A.Ş. (Takasbank) ile diğer merciler nezdinde gerekli başvuru ve işlemlerin yürütülmesine,
karar verilmiştir.
Tarih: 13.04.2021
Tarih : 05.04.2021
Şirketimiz 25 Mart 2021 tarihinde yapılan 2020 Olağan Genel Kurul Toplantısı sonuçları, İzmir Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 2 Nisan 2021 tarihinde tescil edilmiştir.
Tarih: 02.04.2021
Tarih: 30.03.2021
Tarih: 25.03.2021
Şirketimizin 25.03.2021 tarihinde yapılan Olağan Genel Kurul Toplantısında esas sözleşmesinin "Kayıtlı sermaye" başlıklı 6. maddesi onaylanmıştır. Onaylanan madde tadil tasarısı ektedir.
Esas Sözleşme 6. Madde Tadil Tasarısı
Şirketimizin 2020 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl kârı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verilmiştir.
Şirketimizin 25 Mart 2021 tarihinde yapılan 2020 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında aşağıdaki kararlar alınmıştır.
1.Türk Ticaret Kanunu ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemeleri gereğince, Yönetim Kurulunun önerileri de dikkate alınarak Bağımsız Denetim Kuruluşu olarak PWC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş'nin, 1 yıl süreyle, 2021 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak ve Şirketimizin Finansal Tablo ve Raporlarını denetlemek üzere seçilmesinin onaylanmasına, karar verildi.
2.Şirket Esas Sözleşmesinin 9. maddesi uyarınca, Yönetim Kurulu üye adedi, 2 bağımsız üye ile birlikte toplam 7 olarak tesbit edildi. Yönetim Kurulu Üyeliklerine, Sn. Emine Feyhan YAŞAR, Sn.Mustafa Selim YAŞAR, Sn. İdil YİĞİTBAŞI, Sn.Cengiz EROL, Sn. Yılmaz GÖKOĞLU ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri olarak, Sn.Sezai BEKGÖZ ve Sn. Yeşim GÜRA'nın, 1 yıl süreyle 2021 yılı hesaplarını incelemek amacıyla toplanacak Olağan Genel Kurul'a kadar görev yapmak üzere, seçildiler.Yönetim Kurulu Üyelerinin, Genel Kurul toplantısından önce şirket internet sitesinde ilan edilen özgeçmişleri hakkında bilgi verildi.
3.Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-18.1 sayılı Kayıtlı Sermaye Sistemi Tebliği çerçevesinde, Şirket Esas Sözleşmesinin 6. maddesinde belirtilen 50.000.000.-TL. tutarındaki kayıtlı sermaye tavanına ilişkin 5 yıllık geçerlilik süresi 2021 yılı sonunda dolacağından, Şirketimiz kayıtlı sermaye tavanının geçerlilik süresinin 2021-2025 yıllarını kapsayacak şekilde uzatılmasını ve ayrıca 50.000.000.-TL tutarındaki kayıtlı sermaye tavanının 220.000.000.-TL.na yükseltilmesini teminen, Şirket Esas Sözleşmesi'nin "Kayıtlı Sermaye" başlıklı 6. Maddesinin tadili konusunda, T.C. Sermaye Piyasası Kurulu Başkanlığı Ortaklıklar Finansmanı Dairesi Başkanlığı'nın 11.02.2021 tarih ve E-29833736-110.04.04-1647 sayılı ön izin yazısı ve T.C. Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü'nden alınan 18.02.2021 tarih, E-50035491-431.02-00061601127 sayılı ön izin ve maddenin eski ve yeni şekli okundu, müzakere edildi. Maddenin Sermaye Piyasası Kurulu onayı ve Bakanlık izni ekindeki şekline uygun olarak aynen ve ekteki şekilde tadili, kabul edildi.
5.Şirketin 2020 yılı içinde çeşitli kurum ve kuruluşlara yaptığı bağış ve yardımlara ilişkin ortaklara bilgi sunuldu ve 2021 yılı içerisinde yapılacak bağışların üst sınırının Şirket'in Sermaye Piyasası Mevzuatı çerçevesinde kamuya açıklanan son yıllık bilançosunda yer alan Aktif Toplamının binde 5'ine kadar olmasına, karar verildi.
6.Yıl kârı konusunda yapılan müzakerelerde, 2020 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl karı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verildi.
Tarih: 17.03.2021
Şirketimiz Yönetim Kurulu 17.03.2021 tarihinde, Denetimden Sorumlu Komite'nin görüşünü alarak, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6362 Sayılı Sermaye Piyasası Kanunu ve İlgili Mevzuat uyarınca belirlenen esaslara uygun olarak, 2021 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak üzere, Şirketimizin finansal tablo ve raporlarının denetlenmesi için, PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ve bu seçimin 2020 yılına ilişkin yapılacak Olağan Genel Kurul'un onayına sunulmasına karar vermiştir.
Tarih: 01.03.2021
Şirketimizin 01.03.2021 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısında, 2020 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle kâr dağıtımı yapılmamasının Olağan Genel Kurul'un tasvibine sunulmasına karar verilmiştir.
Şirketimiz 2020 yılına ilişkin Pay Sahipleri Olağan Genel Kurul Toplantısı, ekteki gündem maddelerini görüşmek ve karara bağlamak üzere, 25 Mart 2021 Perşembe günü, saat 10:00'da, Yunus Emre Mah. Kemalpaşa Cad. No.317 Bornova/İZMİR adresindeki Pınar Süt Fabrikasında gerçekleştirilecektir.
Şirketin 44.762.708,445.-TL. olan çıkarılmış sermayesi hamiline paylardan oluşmakta olup, genel kurul toplantılarında hazır bulunacak pay sahiplerinin veya vekillerinin her pay için bir oy hakkı vardır.
2020 Yılı Olağan Genel Kurul İlanı
Tarih: 15.02.2021
Şirketimizin kayıtlı sermaye tavanının geçerlilik süresinin 2025 yılına uzatılmasına ve kayıtlı sermaye tavanının 220.000.000.-TL. na yükseltilmesine ilişkin Şirketimiz esas sözleşmesinin "Kayıtlı Sermaye" başlıklı 6. Maddesinin tadili, T.C. Sermaye Piyasası Kurulu Başkanlığı'nın 11.02.2021 tarih ve E-29833736-110.04.04-1647 sayılı yazısı ile onaylanarak Şirketimize iletilmiştir. Esas sözleşme değişiklik tasarılarının, T.C. Ticaret Bakanlığı'nın iznini takiben, yapılacak ilk genel kurul toplantısında pay sahiplerinin onayına sunulması öngörülmektedir
Esas Sözleşme 6. Madde Tadili
Şirketimizin kayıtlı sermaye tavanının geçerlilik süresinin 2025 yılına uzatılması ve kayıtlı sermaye tavanının 220.000.000.-TL. na yükseltilmesine ilişkin esas sözleşme değişiklik tasarıları, T.C. Sermaye Piyasası Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanmış olup esas sözleşme değişiklik tasarılarının, T.C. Ticaret Bakanlığı'nın iznini takiben, yapılacak ilk genel kurul toplantısında pay sahiplerinin onayına sunulması öngörülmektedir.
Tarih: 04.02.2021
Tarih: 03.02.2021
Şirketimiz Yönetim Kurulu'nun 03.02.2021 tarihli toplantısında, Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-18.1 sayılı Kayıtlı Sermaye Sistemi Tebliği çerçevesinde, Şirket Esas Sözleşmesinin 6. maddesinde belirtilen 50.000.000.-TL tutarındaki kayıtlı sermaye tavanının 220.000.000.-TL. na yükseltilmesi, 5 yıllık geçerlilik süresi 2021 yılı sonunda dolacağından, Şirketimiz kayıtlı sermaye tavanının geçerlilik süresinin 2021-2025 yıllarını kapsayacak şekilde uzatılmasını teminen, Şirket Esas Sözleşmesi'nin "Kayıtlı Sermaye" başlıklı 6. maddesinin tadiline, Sermaye Piyasası Kurulu ile T.C. Ticaret Bakanlığı nezdinde gerekli izinlerin alınmasına ve konunun yapılacak ilk Genel Kurul'da pay sahiplerimizin onayına sunulmasına karar verilmiştir.
ESKİ ŞEKİL
KAYITLI SERMAYE
Madde 6-
Şirket, 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu hükümlerine göre kayıtlı sermaye sistemini kabul etmiş ve Sermaye Piyasası Kurulu'nun 30.04.2013 tarih ve 15/491 sayılı izni ile kayıtlı sermaye sistemine geçmiştir.
Şirketin kayıtlı sermayesi 50.000.000 Türk Lirasıdır.
Sermaye Piyasası Kurulunca verilen kayıtlı sermaye tavanı izni, 2017-2021 yılları arasındaki 5 (beş) yıllık dönem için geçerlidir. 2021 yılı sonunda izin verilen kayıtlı sermaye tavanına ulaşılamamış olsa dahi, 2021 yılından sonra yönetim kurulunun sermaye artırım kararı alabilmesi için; daha önce izin verilen tavan ya da yeni bir tavan tutarı için Sermaye Piyasası Kurulundan izin almak suretiyle genel kuruldan yeni bir süre için yetki alması zorunludur. Söz konusu yetkinin alınmaması durumunda yönetim kurulu kararıyla sermaye artırımı yapılamaz.
Şirketin çıkarılmış sermayesi tamamen ödenmiş 44.762.708,45 TL olup, her biri 1 Kuruş itibari değerinde 4.476.270.845 adet hamiline paya bölünmüştür.
Yönetim Kurulu, 2017-2021 yılları arasında, Sermaye Piyasası Kanunu hükümlerine ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemelerine uygun olarak gerekli gördüğü zamanlarda, kayıtlı sermaye tavanına kadar hamiline yazılı pay ihraç ederek çıkarılmış sermayeyi artırmaya yetkilidir.
Yönetim Kurulu Sermaye Piyasası Kanunu hükümlerine uygun olarak nominal değerinin üzerinde veya altında pay çıkarmaya, pay sahiplerinin yeni pay alma haklarını sınırlandırmaya yetkilidir.
Sermayeyi temsil eden paylar kaydileştirme esasları çerçevesinde kayden izlenir.
YENİ ŞEKİL
Şirketin kayıtlı sermayesi 220.000.000 Türk Lirasıdır.
Sermaye Piyasası Kurulunca verilen kayıtlı sermaye tavanı izni, 2021-2025 yılları arasındaki 5 (beş) yıllık dönem için geçerlidir. 2025 yılı sonunda izin verilen kayıtlı sermaye tavanına ulaşılamamış olsa dahi, 2025 yılından sonra yönetim kurulunun sermaye artırım kararı alabilmesi için; daha önce izin verilen tavan ya da yeni bir tavan tutarı için Sermaye Piyasası Kurulundan izin almak suretiyle genel kuruldan yeni bir süre için yetki alması zorunludur. Söz konusu yetkinin alınmaması durumunda yönetim kurulu kararıyla sermaye artırımı yapılamaz.
Yönetim Kurulu, 2021-2025 yılları arasında, Sermaye Piyasası Kanunu hükümlerine ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemelerine uygun olarak gerekli gördüğü zamanlarda, kayıtlı sermaye tavanına kadar hamiline yazılı pay ihraç ederek çıkarılmış sermayeyi artırmaya yetkilidir.
Tarih: 20.11.2020
Türkiye'de Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne uygun olarak derecelendirme yapmak üzere faaliyet izni bulunan, derecelendirme kuruluşu Kobirate Uluslararası Kredi Derecelendirme ve Kurumsal Yönetim Hizmetleri A.Ş. (Kobirate A.Ş.), kurumsal yönetim derecelendirme notumuzu 9,53 (%95,25) olarak teyit etmiştir.
SPK'nın Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne paralel olarak, "Pay Sahipleri", "Kamuyu Aydınlatma ve Şeffaflık", "Menfaat Sahipleri" ve "Yönetim Kurulu" alt kategorilerinin sırasıyla %25, %25, %15 ve %35 şeklinde ağırlıklandırılması ile 9,53 olarak belirlenen kurumsal yönetim derecelendirme notumuzun söz konusu alt kategoriler itibarıyla dağılımı sırasıyla "95,44", "95,09", "96,98" ve "94,49" dur.
Kurumsal Yönetim İlkeleri temel alınarak gerçekleştirilen derecelendirme çalışması sonucunda Kobirate A.Ş.'nin vermiş olduğu 9,53 derecelendirme notu, Şirketimizin Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne uyum sağlaması yönüyle önem arz etmekte olup söz konusu rapor Şirketimizin internet sitesi www.pinar.com.tr adresinde yayınlanmıştır.
Tarih: 04.09.2020
Borsa İstanbul Başkanlığı'nın şirketimiz payları üzerinde gerçekleşen olağandışı fiyat ve miktar hareketi hakkındaki 04/09/2020 tarih ve BİAŞ-2-3650 sayılı yazısına istinaden yaptığımız açıklamadır. Şirketimizle ilgili olarak kamuya açıklanmamış özel bir durum bulunmamaktadır.
Tarih: 19.08.2020
Şirketimiz ile Türkiye'de Sermaye Piyasası Kurulu Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne uygun olarak derecelendirme yapmak üzere faaliyet izni bulunan Kobirate Uluslararası Kredi Derecelendirme ve Kurumsal Yönetim Hizmetleri A.Ş. arasında kurumsal yönetim derecelendirme notumuzun yenilenmesi konusunda 19/08/2020 tarihinde sözleşme imzalanmıştır. Sözleşmenin geçerlilik süresi bir yıldır.
Tarih: 01.07.2020
Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliğ'inin (Tebliğ) 10. maddesi kapsamında; Şirketimizin ilişkili tarafları ile 2020 hesap döneminde de devam etmesi ve Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörülen yaygın ve süreklilik arz eden işlemler için, işlemlerin şartlarına ve piyasa koşulları ile karşılaştırılmasına ilişkin olarak hazırlanan raporun sonuç kısmı aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.
"Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliği'nin 10. Maddesine istinaden Şirketimizin ilişkili taraflarından Yaşar Dış Ticaret A.Ş. şirketi ile yaygın ve süreklilik arz eden işlemlerinin 2020 hesap döneminde Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörüldüğünden işbu raporda; Yaşar Dış Ticaret A.Ş. ile yapılan işlemlerin koşulları, fiyat belirleme yöntemi ve bu yöntemin seçilmesindeki gerekçeler açıklanarak söz konusu işlemlerin piyasa koşullarına ve emsallerine uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır."
Tarih: 07.04.2020
Şirketimizin 25.03.2020 tarihinde yapılan genel kurul toplantısında, 2020 yılı hesap dönemi finansal raporlarının denetlenmesi için bağımsız denetim kuruluşu olarak PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ilişkin verilen karar İzmir Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 01.04.2020 tarihinde tescil edilmiş ve 06.04.2020 tarih, 10052 sayılı Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde ilan edilmiştir.
Tarih: 01.04.2020
Şirketimizin 25.03.2020 tarihinde yapılan 2019 Olağan Genel Kurul Toplantısı sonuçları, İzmir Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 01.04.2020 tarihinde tescil edilmiştir.
Tarih: 30.03.2020
Şirketimizin 30.03.2020 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda, Sermaye Piyasası Kurulu'nun Seri II-17.1 Kurumsal Yönetim Tebliği'nde (Tebliğ) yer alan hükümler çerçevesinde;
Denetimden Sorumlu Komite'nin bağımsız iki üyeden oluşmasına, başkanlığına Sn. Feyzi Onur Koca'nın ve üyeliğine Sn. Sezai Bekgöz'ün atanmasına,
Riskin Erken Saptanması Komitesi'nin üç üyeden oluşmasına, başkanlığına Sn. Feyzi Onur Koca'nın, üyeliklere Sn. Yılmaz Gökoğlu ve Sn. Cengiz Erol'un atanmasına,
Kurumsal Yönetim Komitesi'nin, Tebliğ'e uygun olarak Aday Gösterme Komitesi ve Ücret Komitesi'nin görevlerini de yerine getirmesine; dört üyeden oluşmasına ve başkanlığına Sn. Feyzi Onur Koca'nın, üyeliklere Sn. Yılmaz Gökoğlu, Sn. Cengiz Erol ve Sn. Onur Öztürk'ün atanmasına karar verilmiştir.
Şirketimizin 30.03.2020 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda,
Yönetim Kurulu Başkanlığı'na Sn. Emine Feyhan YAŞAR'ın ve Yönetim Kurulu Başkan Vekilliği'ne Sn. İdil YİĞİTBAŞI'ın seçilmelerine karar verilmiştir.
Tarih: 25.03.2020
Şirketimizin 25 Mart 2020 tarihinde yapılan 2019 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında aşağıdaki kararlar alınmıştır.
Türk Ticaret Kanunu ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemeleri gereğince, Yönetim Kurulunun önerileri de dikkate alınarak Bağımsız Denetim Kuruluşu olarak PWC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş'nin, 1 yıl süreyle, 2020 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak ve Şirketimizin Finansal Tablo ve Raporlarını denetlemek üzere seçilmesinin onaylanmasına, karar verildi.
Şirket Esas Sözleşmesinin 9. maddesi uyarınca, Yönetim Kurulu üye adedi, 2 bağımsız üye ile birlikte toplam 7 olarak tesbit edildi. Yönetim Kurulu Üyeliklerine, Sn. Emine Feyhan YAŞAR, Sn.Mustafa Selim YAŞAR, Sn. İdil YİĞİTBAŞI, Sn.Cengiz EROL, Sn. Yılmaz GÖKOĞLU ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri olarak, Sn.Sezai BEKGÖZ ve Sn. Feyzi Onur KOCA'nın, 1 yıl süreyle 2020 yılı hesaplarını incelemek amacıyla toplanacak Olağan Genel Kurul'a kadar görev yapmak üzere, seçildiler.
3. Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17-1 sayılı Kurumsal Yönetim Tebliği'nin 12. Maddesi uyarınca; Şirketimiz tarafından 3. kişiler lehine herhangi bir teminat, rehin, ipotek, kefalet verilmediği hususunda genel kurula bilgi verildi.
4. Şirketin 2019 yılı içinde çeşitli kurum ve kuruluşlara yaptığı bağış ve yardımlara ilişkin ortaklara bilgi sunuldu ve 2020 yılı içerisinde yapılacak bağışların üst sınırının Şirket'in Sermaye Piyasası Mevzuatı çerçevesinde kamuya açıklanan son yıllık bilançosunda yer alan Aktif Toplamının binde 5'ine kadar olmasına, karar verildi.
5. Yıl kârı konusunda yapılan müzakerelerde, 2019 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl kârı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verildi.
Tarih: 19.03.2020
Şirketimiz Yönetim Kurulu 19.03.2020 tarihinde, Denetimden Sorumlu Komite'nin görüşünü alarak, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6362 Sayılı Sermaye Piyasası Kanunu ve İlgili Mevzuat uyarınca belirlenen esaslara uygun olarak, 2020 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak üzere, Şirketimizin finansal tablo ve raporlarının denetlenmesi için, PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ve bu seçimin 2019 yılına ilişkin yapılacak Olağan Genel Kurul'un onayına sunulmasına karar vermiştir.
Tarih: 02.03.2020
Şirketimizin 02.03.2020 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısında, 2019 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle kar dağıtımı yapılmamasının Olağan Genel Kurul'un tasvibine sunulmasına karar verilmiştir.
Tarih: 03.02.2020
Şirketimiz 2019 yılına ilişkin Pay Sahipleri Olağan Genel Kurul Toplantısı, ekteki gündem maddelerini görüşmek ve karara bağlamak üzere, 25 Mart 2020 Çarşamba günü, saat 10:00'da, Yunus Emre Mah. Kemalpaşa Cad. No.317 Bornova/İZMİR adresindeki Pınar Süt Fabrikasında gerçekleştirilecektir.
2019 Yılı Olağan Genel Kurul İlanı
Bilgilendirme Dökümanı
Tarih: 30.01.2020
Borsa İstanbul Başkanlığı'nın şirketimiz payları üzerinde gerçekleşen olağandışı fiyat ve miktar hareketi hakkındaki 30/01/2020 tarih ve BİAŞ-2-666 sayılı yazısına istinaden yaptığımız açıklamadır. Şirketimizle ilgili olarak kamuya açıklanmamış özel bir durum bulunmamaktadır.
Tarih: 29.01.2020
Bursa Büyükşehir Belediyesi Bursa Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü'nün Bursa/İnegöl tesisimizin su kaynağına ilişkin ihalesi şirketimiz tarafından alınmış olup "İçme Suyu Kaynağı Kira Sözleşmesi" imzalanmıştır. Şirketimiz bu kapsamda ilgili tesisteki mevcut kaynak kapasitesine ilave olarak bu ihaleyle aldığı söz konusu kaynağın beş yıl süreyle kullanım hakkına sahip olacaktır.
Bu açıklamada bahsi geçen ihale konusuna ilişkin olarak, Şirketimiz Yönetim Kurulu tarafından daha önce 25.12.2019 tarihli karar ile SPK'nın II-15.1 Özel Durumlar Tebliği'nin 6. maddesi kapsamında içsel bilginin açıklanmasının ertelenmesi kararı verilmiştir.
Söz konusu erteleme kararı, ilgili tarihte ihalenin kamuoyu tarafından bilinmesinin rekabet şartları vb. hususlarda "meşru çıkarlarımızın zarar görmesine" neden olabileceği dikkate alınarak, ortaklığımızın meşru çıkarlarının zarar görmemesi için SPK Tebliğleri çerçevesinde alınmış olup, erteleme sebepleri ortadan kalkar kalkmaz işbu açıklama yapılmaktadır.
Tarih: 21.11.2019
Türkiye'de Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne uygun olarak derecelendirme yapmak üzere faaliyet izni bulunan, derecelendirme kuruluşu Kobirate Uluslararası Kredi Derecelendirme ve Kurumsal Yönetim Hizmetleri A.Ş. (Kobirate A.Ş.), kurumsal yönetim derecelendirme notumuzu revize ederek 10 üzerinden 9,50 (%94,97)'den 9,53 (%95,25)'e yükseltmiştir.
Tarih: 15.11.2019
Borsa İstanbul Başkanlığı'nın şirketimiz payları üzerinde gerçekleşen olağandışı fiyat ve miktar hareketi hakkındaki 15/11/2019 tarih ve BİAŞ-2-8768 sayılı yazısına istinaden yaptığımız açıklamadır. Şirketimizle ilgili olarak kamuya açıklanmamış özel bir durum bulunmamaktadır.
Tarih: 19.08.2019
Şirketimiz ile Türkiye'de Sermaye Piyasası Kurulu Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne uygun olarak derecelendirme yapmak üzere faaliyet izni bulunan Kobirate Uluslararası Kredi Derecelendirme ve Kurumsal Yönetim Hizmetleri A.Ş. arasında kurumsal yönetim derecelendirme notumuzun yenilenmesi konusunda 19/08/2019 tarihinde sözleşme imzalanmıştır. Sözleşmenin geçerlilik süresi bir yıldır.
Tarih: 28.06.2019
Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliğ'inin (Tebliğ) 10. maddesi kapsamında; Şirketimizin ilişkili tarafları ile 2019 hesap döneminde de devam etmesi ve Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörülen yaygın ve süreklilik arz eden işlemler için, işlemlerin şartlarına ve piyasa koşulları ile karşılaştırılmasına ilişkin olarak hazırlanan raporun sonuç kısmı aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.
"Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliği'nin 10. Maddesine istinaden Şirketimizin ilişkili taraflarından Yaşar Dış Ticaret A.Ş. şirketi ile yaygın ve süreklilik arz eden işlemlerinin 2019 hesap döneminde Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörüldüğünden işbu raporda; Yaşar Dış Ticaret A.Ş. ile yapılan işlemlerin koşulları, fiyat belirleme yöntemi ve bu yöntemin seçilmesindeki gerekçeler açıklanarak söz konusu işlemlerin piyasa koşullarına ve emsallerine uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır."
Tarih: 15.04.2019
Şirketimizin 28.03.2019 tarihinde yapılan genel kurul toplantısında, 2019 yılı hesap dönemi finansal raporlarının denetlenmesi için bağımsız denetim kuruluşu olarak PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ilişkin verilen karar İzmir Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 09.04.2019 tarihinde tescil edilmiş ve 15.04.2019 tarih, 9809 sayılı Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde ilan edilmiştir.
Tarih: 09.04.2019
Şirketimizin 28.03.2019 tarihinde yapılan 2018 Olağan Genel Kurul Toplantısı sonuçları , İzmir Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 9 Nisan 2019 tarihinde tescil edilmiştir.
PINAR SU SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Tarih: 05.04.2019
Şirketimizin 05.04.2019 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda, Sermaye Piyasası Kurulu'nun Seri II-17.1 Kurumsal Yönetim Tebliği'nde (Tebliğ) yer alan hükümler çerçevesinde;
Denetimden Sorumlu Komite'nin bağımsız iki üyeden oluşmasına, başkanlığına Sn. Kemal Semerciler'in ve üyeliğine Sn. Sezai Bekgöz'ün atanmasına,
Riskin Erken Saptanması Komitesi'nin üç üyeden oluşmasına, başkanlığına Sn. Kemal Semerciler'in, üyeliklere Sn. Yılmaz Gökoğlu ve Sn. Cengiz Erol'ın atanmasına,
Kurumsal Yönetim Komitesi'nin, Tebliğ'e uygun olarak Aday Gösterme Komitesi ve Ücret Komitesi'nin görevlerini de yerine getirmesine; dört üyeden oluşmasına ve başkanlığına Sn. Kemal Semerciler'in, üyeliklere
Sn.Yılmaz Gökoğlu, Sn. Cengiz Erol ve Sn. Onur Öztürk'ün atanmasına karar verilmiştir.
Şirketimizin 05.04.2019 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda,
Tarih: 01.04.2019
Şirketimizin 28.03.2019 tarihinde yapılan Olağan Genel Kurul Toplantısında, Şirket Esas Sözleşmesi'nin "Şirketin Unvanı" başlıklı 2. maddesinin tadili onaylanmıştır.
Onaylanan madde tadil tasarısı ektedir.
Tarih: 28.03.2019
Şirketimizin 01/03/2019 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısında, Yönetim Kurulumuz, 2018 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle kar dağıtımı yapılmamasının Olağan Genel Kurul'un tasvibine sunulmasına, karar vermiştir.
Şirketimizin 28 Mart 2019 tarihinde yapılan 2018 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında aşağıdaki kararlar alınmıştır.
1.Şirketimizin içecek sektöründeki faaliyetlerinin çeşitlenmesi sebebiyle, Şirket esas sözleşmesinin "Şirketin Unvanı" başlıklı 2. maddesinin tadili konusunda, T.C. Başbakanlık Sermaye Piyasası Kurulu'nun 05.03.2019 tarih ve 29833736-110.03.03-E.3473 sayılı ön izin yazısı ve T.C. Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü'nden alınan 14.03.2019 tarih, 50035491-431.02-E-00042562526 sayılı ön izin ve maddenin eski ve yeni şekli okundu, müzakere edildi. Maddenin Sermaye Piyasası Kurulu onayı ve Bakanlık izni ekindeki şekline uygun olarak aynen ve ekteki şekilde tadili, aynen kabul edildi.
2.Türk Ticaret Kanunu ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemeleri gereğince, Yönetim Kurulunun önerileri de dikkate alınarak Bağımsız Denetim Kuruluşu olarak PWC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş'nin, 1 yıl süreyle, 2019 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak ve Şirketimizin Finansal Tablo ve Raporlarını denetlemek üzere seçilmesinin onaylanmasına, karar verildi.
3.Şirket Esas Sözleşmesinin 9. maddesi uyarınca, Yönetim Kurulu üye adedi, 2 bağımsız üye ile birlikte toplam 7 olarak tesbit edildi. Yönetim Kurulu Üyeliklerine, Sn. Emine Feyhan YAŞAR, Sn.Mustafa Selim YAŞAR, Sn. İdil YİĞİTBAŞI, Sn.Cengiz EROL, Sn. Yılmaz GÖKOĞLU ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri olarak, Sn. Kemal SEMERCİLER ve Sn. Sezai BEKGÖZ, 1 yıl süreyle 2019 yılı hesaplarını incelemek amacıyla toplanacak Olağan Genel Kurul'a kadar görev yapmak üzere, seçildiler.
5.Şirketin 2018 yılı içinde çeşitli kurum ve kuruluşlara yaptığı bağış ve yardımlara ilişkin ortaklara bilgi sunuldu ve 2019 yılı içerisinde yapılacak bağışların üst sınırının Şirket'in Sermaye Piyasası Mevzuatı çerçevesinde kamuya açıklanan son yıllık bilançosunda yer alan Aktif Toplamının binde 5'ine kadar olmasına, karar verildi.
6.2018 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl karı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verildi.
Olağan Genel Kurul Hazır Bulunanlar Listesi
Tarih: 25.03.2019
Şirketimiz Yönetim Kurulu 25.03.2019 tarihinde, Denetimden Sorumlu Komite'nin görüşünü alarak, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6362 Sayılı Sermaye Piyasası Kanunu ve İlgili Mevzuat uyarınca belirlenen esaslara uygun olarak, 2019 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak üzere, Şirketimizin finansal tablo ve raporlarının denetlenmesi için, PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ve bu seçimin 2018 yılına ilişkin yapılacak Olağan Genel Kurul'un onayına sunulmasına karar vermiştir.
Tarih: 08.03.2018
Şirket Esas Sözleşmesi'nin "Şirketin Unvanı" başlıklı 2. maddesinin tadili, T.C. Başbakanlık Sermaye Piyasası Kurulu'nun 05.03.2019 tarih ve 29833736-110.03.03-E.3473 sayılı yazısı ile ekteki şekilde onaylanarak Şirketimize bugün iletilmiştir. Esas sözleşme değişiklik tasarısının, Ticaret Bakanlığı'nın iznini takiben, yapılacak ilk genel kurul toplantısında pay sahiplerinin onayına sunulması öngörülmektedir.
Tarih: 04.03.2019
Yönetim Kurulumuzun 28.02.2019 tarihinde almış olduğu kararla, Şirket Esas Sözleşmesi'nin "Şirketin Unvanı" başlıklı 2. maddesinin tadiline ilişkin Sermaye Piyasası Kurulu'na başvuru yapılmıştır.
Tarih: 01.03.2019
Şirketimiz 2018 yılına ilişkin Pay Sahipleri Olağan Genel Kurul Toplantısı, ekteki gündem maddelerini görüşmek ve karara bağlamak üzere, 28 Mart 2019 Perşembe günü, saat 10:00'da, Yunus Emre Mah. Kemalpaşa Cad. No.317 Bornova/İZMİR adresindeki Pınar Süt Fabrikasında gerçekleştirilecektir.
2018 Yılı Olağan Genel Kurul İlanı
Tarih: 28.02.2019
Şirketimiz Yönetim Kurulu'nun 28.02.2019 tarihli toplantısında, Şirketin içecek sektöründeki faaliyetlerinin çeşitlenmesi sebebiyle, Şirket Esas Sözleşmesi'nin "Şirketin Unvanı" başlıklı 2. maddesinin tadiline, Sermaye Piyasası Kurulu ile T.C. Ticaret Bakanlığı nezdinde gerekli izinlerin alınmasına ve konunun yapılacak ilk Genel Kurul'da pay sahiplerimizin onayına sunulmasına karar verilmiştir.
ŞİRKETİN UNVANI
Madde 2-
Şirketin unvanı "PINAR SU SANAYİ VE TİCARET A.Ş"dir.
Şirketin unvanı "PINAR SU VE İÇECEK SANAYİ VE TİCARET A.Ş"dir.
Tarih: 21.11.2018
Türkiye'de Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne uygun olarak derecelendirme yapmak üzere faaliyet izni bulunan, Kobirate Uluslararası Kredi Derecelendirme ve Kurumsal Yönetim Hizmetleri A.Ş. (Kobirate A.Ş.), kurumsal yönetim derecelendirme notumuzu revize ederek 10 üzerinden 9,46'dan (%94,63), 9,50'ye (%94,97) yükseltmiştir.
SPK'nın Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne paralel olarak, "Pay Sahipleri", "Kamuyu Aydınlatma ve Şeffaflık", "Menfaat Sahipleri" ve "Yönetim Kurulu" alt kategorilerinin sırasıyla %25, %25, %15 ve %35 şeklinde ağırlıklandırılması ile 9,50 olarak belirlenen kurumsal yönetim derecelendirme notumuzun söz konusu alt kategoriler itibariyle dağılımı sırasıyla "95,44","95,09","96,98"ve"93,70" dir.
Kurumsal Yönetim İlkeleri temel alınarak gerçekleştirilen derecelendirme çalışması sonucunda Kobirate A.Ş.'nin vermiş olduğu 9,50 derecelendirme notu, Şirketimizin Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne uyum sağlaması yönüyle önem arz etmekte olup söz konusu rapor Şirketimizin internet sitesi www.pinar.com.tr adresinde yayınlanmıştır.
Tarih: 17.08.2018
Şirketimiz ile Türkiye'de Sermaye Piyasası Kurulu Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne uygun olarak derecelendirme yapmak üzere faaliyet izni bulunan Kobirate Uluslararası Kredi Derecelendirme ve Kurumsal Yönetim Hizmetleri A.Ş. arasında kurumsal yönetim derecelendirme notumuzun yenilenmesi konusunda 17/08/2018 tarihinde sözleşme imzalanmıştır. Sözleşmenin geçerlilik süresi bir yıldır.
Tarih: 07.06.2018
Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliğ'inin (Tebliğ) 10. maddesi kapsamında; Şirketimizin ilişkili tarafları ile 2018 hesap döneminde de devam etmesi ve Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörülen yaygın ve süreklilik arz eden işlemler için, işlemlerin şartlarına ve piyasa koşulları ile karşılaştırılmasına ilişkin olarak hazırlanan raporun sonuç kısmı aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.
"Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliği'nin 10. Maddesine istinaden Şirketimizin ilişkili taraflarından Yaşar Dış Ticaret A.Ş. şirketi ile yaygın ve süreklilik arz eden işlemlerinin 2018 hesap döneminde Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörüldüğünden işbu raporda; Yaşar Dış Ticaret A.Ş.'ye yapılan ihraç kayıtlı satış işlemlerinin koşulları, fiyat belirleme yöntemi ve bu yöntemin seçilmesindeki gerekçeler açıklanarak söz konusu işlemlerin piyasa koşullarına ve emsallerine uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır."
Tarih: 19.04.2018
Şirket Merkezi 19/04/2018 itibarı ile aşağıdaki adrese taşınmıştır.
KEMALPAŞA Mah. KEMALPAŞA Cad. DESA-OTAK KAZAN ÜRETİMİ Apt. No.262/BORNOVA/ İZMİR
Tarih: 11.04.2018
Şirketimizin 30.03.2018 tarihinde yapılan genel kurul toplantısında, 2018 yılı hesap dönemi finansal raporlarının denetlenmesi için bağımsız denetim kuruluşu olarak PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ilişkin verilen karar İzmir Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 05.04.2018 tarihinde tescil edilmiş ve 11.04.2018 tarih, 9556 sayılı Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde ilan edilmiştir.
Tarih: 05.04.2018
Şirketimizin 30 Mart 2018 tarihinde yapılan 2017 Yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı sonuçları, İzmir Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 05 Nisan 2018 tarihinde tescil edilmiştir.
PINAR SU SANAYİ VE TİCARET A.Ş
Şirketimizin 05.04.2018 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda,
Sermaye Piyasası Kurulu'nun Seri II-17.1 Kurumsal Yönetim Tebliği'nde (Tebliğ) yer alan hükümler çerçevesinde;
Denetimden Sorumlu Komite'nin bağımsız iki üyeden oluşmasına, başkanlığına Sn. Ali Yiğit Tavas'ın ve üyeliğine Sn. Kemal Semerciler'in atanmasına,
Kurumsal Yönetim Komitesi'nin, Tebliğ'e uygun olarak Aday Gösterme Komitesi ve Ücret Komitesi'nin görevlerini de yerine getirmesine; dört üyeden oluşmasına ve başkanlığına Sn. Ali Yiğit Tavas'ın, üyeliklere Sn. Yılmaz Gökoğlu, Sn. Cengiz Erol ve Sn. Onur Öztürk'ün atanmasına,
Karar verilmiştir.
Tarih: 30.03.2018
Şirketmizin 2017 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl karı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verilmiştir.
Şirketimizin 30 Mart 2018 tarihinde yapılan 2017 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında aşağıdaki kararlar alınmıştır.
1. Türk Ticaret Kanunu ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemeleri gereğince, Yönetim Kurulunun önerileri de dikkate alınarak Bağımsız Denetim Kuruluşu olarak PWC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş'nin, 1 yıl süreyle, 2018 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak ve Şirketimizin Finansal Tablo ve Raporlarını denetlemek üzere seçilmesinin onaylanmasına, karar verildi.
2. Şirket Esas Sözleşmesinin 9. maddesi uyarınca, Yönetim Kurulu üye adedi, 2 bağımsız üye ile birlikte toplam 7 olarak tesbit edildi. Yönetim Kurulu Üyeliklerine, Sn. Emine Feyhan YAŞAR, Sn.Mustafa Selim YAŞAR, Sn. İdil YİĞİTBAŞI, Sn.Cengiz EROL, Sn. Yılmaz GÖKOĞLU ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri olarak, Sn. Kemal SEMERCİLER ve Sn. Ali Yiğit TAVAS, 1 yıl süreyle 2018 yılı hesaplarını incelemek amacıyla toplanacak Olağan Genel Kurul'a kadar görev yapmak üzere, seçildiler.
4. Şirketin 2017 yılı içinde çeşitli kurum ve kuruluşlara yaptığı bağış ve yardımlara ilişkin ortaklara bilgi sunuldu ve 2018 yılı içerisinde yapılacak bağışların üst sınırının Şirket'in Sermaye Piyasası Mevzuatı çerçevesinde kamuya açıklanan son yıllık bilançosunda yer alan Aktif Toplamının binde 5'ine kadar olmasına, karar verildi.
5. 2017 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl karı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verildi.
Tarih:23.03.2018
Şirketimiz Yönetim Kurulu 23.03.2018 tarihinde, Denetimden Sorumlu Komite'nin görüşünü alarak, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6362 Sayılı Sermaye Piyasası Kanunu ve İlgili Mevzuat uyarınca belirlenen esaslara uygun olarak, 2018 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak üzere,Şirketimizin finansal tablo ve raporlarının denetlenmesi için, PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ve bu seçimin 2017 yılına ilişkin yapılacak Olağan Genel Kurul'un onayına sunulmasına, karar vermiştir.
Tarih: 05.03.2018
Şirketimizin 05/03/2018 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısında, Yönetim Kurulumuz, 2017 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle kar dağıtımı yapılmamasının Olağan Genel Kurul'un tasvibine sunulmasına, karar vermiştir.
Şirketimiz 2017 yılına ilişkin Pay Sahipleri Olağan Genel Kurul Toplantısı, ekteki gündem maddelerini görüşmek ve karara bağlamak üzere, 30 Mart 2018 Cuma günü, saat 10:00'da, Kemalpaşa Caddesi No.317 Pınarbaşı/İZMİR adresindeki Pınar Süt Fabrikasında gerçekleştirilecektir.
2017 Yılı Olağan Genel Kurul İlanı
Tarih : 08.12.2017
Borsa İstanbul Başkanlığı'nın şirketimiz payları üzerinde gerçekleşen olağandışı fiyat ve miktar hareketi hakkındaki 8/12/2017 tarih ve BİAŞ-4-11138 sayılı yazısına istinaden yaptığımız açıklamadır. Şirketimizle ilgili olarak kamuya açıklanmamış özel bir durum bulunmamaktadır.
Tarih : 01.12.2017
Basında yer alan Pınar Su Bursa Fabrikası ile ilgili haberler açılış törenine ilişkindir. İlgili tesiste damacana su üretim faaliyetleri ve PET şişe su üretim faaliyetlerinin başlaması, sırasıyla 03.03.2016 tarihli ve 16.11.2016 tarihli özel durum açıklamalarımızla duyurulmuş olup tesisimiz faaliyetlerine devam etmektedir.
Tarih: 21.11.2017
Türkiye'de Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne uygun olarak derecelendirme yapmak üzere faaliyet izni bulunan, Kobirate Uluslararası Kredi Derecelendirme ve Kurumsal Yönetim Hizmetleri A.Ş. (Kobirate A.Ş.), kurumsal yönetim derecelendirme notumuzu revize ederek 10 üzerinden 9,38'den (%93,80), 9,46'ya (%94,63) yükseltmiştir.
SPK'nın Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne paralel olarak, "Pay Sahipleri", "Kamuyu Aydınlatma ve Şeffaflık", "Menfaat Sahipleri" ve "Yönetim Kurulu" alt kategorilerinin sırasıyla %25, %25, %15 ve %35 şekilde ağırlıklandırılması ile 9,46 olarak belirlenen kurumsal yönetim derecelendirme notumuzun söz konusu alt kategoriler itibariyle dağılımı sırasıyla "95,21","94,67","96,98"ve"93,17" dir.
Kurumsal Yönetim İlkeleri temel alınarak gerçekleştirilen derecelendirme çalışması sonucunda Kobirate A.Ş.'nin vermiş olduğu 9,46 derecelendirme notu, Şirketimizin Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne uyum sağlaması yönüyle önem arz etmekte olup; söz konusu rapor Şirketimizin internet sitesi www.pinar.com.tr adresinde yayınlanmıştır.
Tarih: 26.10.2017
Borsa İstanbul Başkanlığı'nın şirketimiz payları üzerinde gerçekleşen olağandışı fiyat ve miktar hareketi hakkındaki 26/10/2017 tarih ve BİAŞ-4-9739 sayılı yazısına istinaden yaptığımız açıklamadır. Şirketimizle ilgili olarak kamuya açıklanmamış özel bir durum bulunmamaktadır.
Tarih : 25.08.2017
Şirketimiz ile Türkiye'de Sermaye Piyasası Kurulu Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne uygun olarak derecelendirme yapmak üzere faaliyet izni bulunan Kobirate Uluslararası Kredi Derecelendirme ve Kurumsal Yönetim Hizmetleri A.Ş. arasında kurumsal yönetim derecelendirme notumuzun yenilenmesi konusunda 25/08/2017 tarihinde sözleşme imzalanmıştır. Sözleşmenin geçerlilik süresi bir yıldır.
Tarih : 05.04.2017
Şirketimizin 05.04.2017 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda,
Sermaye Piyasası Kurulu’nun Seri II-17.1 Kurumsal Yönetim Tebliği’nde (Tebliğ) yer alan hükümler çerçevesinde;
Denetimden Sorumlu Komite’nin bağımsız iki üyeden oluşmasına, başkanlığına Sn. Ali Yiğit Tavas’ın ve üyeliğine Sn. Kemal Semerciler’in atanmasına,
Riskin Erken Saptanması Komitesi’nin üç üyeden oluşmasına, başkanlığına Sn. Kemal Semerciler’in, üyeliklere Sn. Yılmaz Gökoğlu ve Sn. Cengiz Erol’ın atanmasına,
Kurumsal Yönetim Komitesi’nin, Tebliğ’e uygun olarak Aday Gösterme Komitesi ve Ücret Komitesi’nin görevlerini de yerine getirmesine; dört üyeden oluşmasına ve başkanlığına Sn. Ali Yiğit Tavas’ın, üyeliklere Sn. Yılmaz Gökoğlu, Sn. Cengiz Erol ve Sn. Onur Öztürk’ün atanmasına, karar verilmiştir.
Tarih: 31.03.2017
Şirketimizin 30 Mart 2017 tarihinde yapılan 2016 Yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı sonuçları, İzmir Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 31 Mart 2017 tarihinde tescil edilmiştir.
Şirketimiz Yönetim Kurulu Toplantısı'nda,
Yönetim Kurulu Başkanlığı'na Sn. Emine Feyhan Yaşar'ın ve Yönetim Kurulu Başkan Vekilliği'ne Sn. İdil Yiğitbaşı'nın seçilmelerine, karar verilmiştir.
Tarih: 30.03.2017
Şirketimizin 30.03.2017 tarihinde yapılan Olağan Genel Kurul Toplantısında esas sözleşmesinin "Şirketin Merkez ve şubeleri " başlıklı 4.maddesi ve " Kayıtlı sermaye " başlıklı 6.maddesi onaylanmıştır.
Şirketmizin 2016 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl kârı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verilmiştir.
Tarih : 30.03.2017
Şirketimizin 30 Mart 2017 tarihinde yapılan 2016 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında aşağıdaki kararlar alınmıştır.
1.Şirketimiz merkez adresinin, Merkezi Adres Sistemi ve ticaret sicili işlemlerinin elektronik olarak yürütüldüğü MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) ile uyumlu hale getirilmesini teminen, Şirket esas sözleşmesinin “Şirketin Merkezi ve Şubeleri” başlıklı 4. maddesinin tadili konusunda, T.C. Başbakanlık Sermaye Piyasası Kurulu’nun 13.03.2017 tarih ve 29833736-100-E.3340 sayılı ön izin yazısı ve T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü’nden alınan 15.03.2017 tarih, 50035491-431.02-E-00023399439 sayılı ön izin ve maddenin eski ve yeni şekli okundu, müzakere edildi. Maddenin Sermaye Piyasası Kurulu onayı ve Bakanlık izni ekindeki şekline uygun olarak aynen ve ekteki şekilde tadili, aynen kabul edildi.
2.Sermaye Piyasası Kurulu’nun II-18.1 sayılı Kayıtlı Sermaye Sistemi Tebliği çerçevesinde, Şirket Esas Sözleşmesinin 6. maddesinde belirtilen 50.000.000,00 TL tutarındaki kayıtlı sermaye tavanına ilişkin 5 yıllık geçerlilik süresi 2017 yılı sonunda dolacağından, Şirketimiz kayıtlı sermaye tavanının geçerlilik süresinin 2017-2021 yıllarını kapsayacak şekilde uzatılmasını teminen, Şirket Esas Sözleşmesi’nin “Kayıtlı Sermaye” başlıklı 6. Maddesinin tadili konusunda, T.C. Başbakanlık Sermaye Piyasası Kurulu’nun 13.03.2017 tarih ve 29833736-100-E.3340 sayılı ön izin yazısı ve T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü’nden alınan 15.03.2017 tarih, 50035491-431.02-E-00023399439 sayılı ön izin ve maddenin eski ve yeni şekli okundu, müzakere edildi. Maddenin Sermaye Piyasası Kurulu onayı ve Bakanlık izni ekindeki şekline uygun olarak aynen ve ekteki şekilde tadili, aynen kabul edildi.
3.Türk Ticaret Kanunu ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemeleri gereğince, Yönetim Kurulunun önerileri de dikkate alınarak Bağımsız Denetim Kuruluşu olarak PWC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş’nin, 1 yıl süreyle, 2017 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak ve Şirketimizin Finansal Tablo ve Raporlarını denetlemek üzere seçilmesinin onaylanmasına, karar verildi.
4.Şirket Esas Sözleşmesinin 9. maddesi uyarınca, Yönetim Kurulu üye adedi, 2 bağımsız üye ile birlikte toplam 7 olarak tesbit edildi. Yönetim Kurulu Üyeliklerine, Sn. Emine Feyhan YAŞAR, Sn.Mustafa Selim YAŞAR, Sn. İdil YİĞİTBAŞI, Sn.Cengiz EROL, Sn. Yılmaz GÖKOĞLU ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri olarak, Sn. Kemal SEMERCİLER ve Sn. Ali Yiğit TAVAS, 1 yıl süreyle 2017 yılı hesaplarını incelemek amacıyla toplanacak Olağan Genel Kurul’a kadar görev yapmak üzere, seçildiler.
5.Sermaye Piyasası Kurulu’nun II-17.1 sayılı Kurumsal Yönetim Tebliği’nin 12. Maddesi uyarınca; Şirketimiz tarafından 3. kişiler lehine verilmiş olan teminat, rehin, ipotek ve kefaletler ile bu kapsamda elde edilmiş olan gelir ve menfaatler hakkında genel kurula bilgi verildi.
6.Şirketin 2016 yılı içinde çeşitli kurum ve kuruluşlara yaptığı bağış ve yardımlara ilişkin ortaklara bilgi sunuldu ve 2017 yılı içerisinde yapılacak bağışların üst sınırının Şirket’in Sermaye Piyasası Mevzuatı çerçevesinde kamuya açıklanan son yıllık bilançosunda yer alan Aktif Toplamının binde 5’ine kadar olmasına, karar verildi.
7.2016 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl karı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verildi.
30.03.2017 - 2016 Yılı Olağan Genel Kurul Toplantı Tutanağı
30.03.2017 - Olağan Genel Kurul Hazır Bulunanlar Listesi
30.03.2017 - Esas Sözleşmenin 4. ve 6. Madde Tadil Tasarısı
Tarih : 15.03.2017
Şirketimizin kayıtlı sermaye tavanının geçerlilik süresinin 2021 yılına uzatılmasına ilişkin Şirketimiz esas sözleşmesinin “Kayıtlı Sermaye” başlıklı 6. ve Şirketimiz esas sözleşmesinin “Şirketin Merkezi ve Şubeleri” başlıklı 4. Maddesinin tadili, T.C. Başbakanlık Sermaye Piyasası Kurulu’nun 13.03.2017 tarih ve 29833736-100-E.3340 sayılı yazısı ile ekteki şekilde onaylanarak Şirketimize bugün iletilmiştir. Esas sözleşme değişiklik tasarılarının, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın iznini takiben, yapılacak ilk genel kurul toplantısında pay sahiplerinin onayına sunulması öngörülmektedir.
Ek: Esas Sözleşme Tadili
Tarih: 03.03.2017
Şirketimiz Yönetim Kurulu 03.03.2017 tarihinde, Denetimden Sorumlu Komite'nin görüşünü alarak, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6362 Sayılı Sermaye Piyasası Kanunu ve İlgili Mevzuat uyarınca belirlenen esaslara uygun olarak, 2017 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak üzere, Şirketimizin finansal tablo ve raporlarının denetlenmesi için, PWC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ve bu seçimin 2016 yılına ilişkin yapılacak Olağan Genel Kurul'un onayına sunulmasına, karar vermiştir.
Şirketimizin 03/03/2017 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısında, Yönetim Kurulumuz, 2016 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle kar dağıtımı yapılmamasının Olağan Genel Kurul'un tasvibine sunulmasına, karar vermiştir.
Şirketimiz 2016 yılına ilişkin Pay Sahipleri Olağan Genel Kurul Toplantısı, ekteki gündem maddelerini görüşmek ve karara bağlamak üzere, 30 Mart 2017 Perşembe günü, saat 10:00'da, Kemalpaşa Caddesi No.317 Pınarbaşı/İZMİR adresindeki Pınar Süt Fabrikasında gerçekleştirilecektir.
Tarih : 28.02.2017
Şirketimiz Yönetim Kurulu’nun 28.02.2017 tarihli toplantısında, Sermaye Piyasası Kurulu’nun II-18.1 sayılı Kayıtlı Sermaye Sistemi Tebliği çerçevesinde, Şirket Esas Sözleşmesinin 6. maddesinde belirtilen 50.000.000 TL. tutarındaki kayıtlı sermaye tavanına ilişkin 5 yıllık geçerlilik süresi 2017 yılı sonunda dolacağından, Şirketimiz kayıtlı sermaye tavanının geçerlilik süresinin 2017-2021 yıllarını kapsayacak şekilde uzatılmasını teminen, Şirket Esas Sözleşmesi’nin “Kayıtlı Sermaye” başlıklı 6. maddesinin ve Şirketimiz merkez adresinin, Merkezi Adres Sistemi ve ticaret sicili işlemlerinin elektronik olarak yürütüldüğü MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) ile uyumlu hale getirilmesini teminen, Şirket esas sözleşmesinin “Şirketin Merkezi ve Şubeleri” başlıklı 4. maddesinin tadiline, Sermaye Piyasası Kurulu ile T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı nezdinde gerekli izinlerin alınmasına ve konunun yapılacak ilk Genel Kurul’da pay sahiplerimizin onayına sunulmasına karar verilmiştir.
ŞİRKETİN MERKEZİ VE ŞUBELERİ
Madde 4-
Şirketin merkezi İZMİR’dir. Adresi Şehit Fethi Bey Cad. No.l20’dir. Adres değişikliğinde yeni adres, ticaret siciline tescil ve Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde ilan ettirilir. Tescil ve ilan edilmiş adrese yapılan tebligat şirket’e yapılmış sayılır. Tescil ve ilan edilmiş adresinden ayrılmış olmasına rağmen, yeni adresini süresi içinde tescil ettirmemiş şirket için bu durum fesih sebebi sayılır.
Şirket Türk Ticaret Kanunu, Sermaye Piyasası Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre yurt içinde ve dışında şubeler açabilir. Şirketin şube açması ve kapaması halinde, söz konusu durumlar, Ticaret Sicili’ne tescil ve Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi’nde ilan ettirilir.
Şirket, 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu hükümlerine göre kayıtlı sermaye sistemini kabul etmiş ve Sermaye Piyasası Kurulu’nun 30.04.2013 tarih ve 15/491 sayılı izni ile kayıtlı sermaye sistemine geçmiştir.
Sermaye Piyasası Kurulunca verilen kayıtlı sermaye tavanı izni, 2013-2017 yılları arasındaki 5 (beş) yıllık dönem için geçerlidir. 2017 yılı sonunda izin verilen kayıtlı sermaye tavanına ulaşılamamış olsa dahi, 2017 yılından sonra yönetim kurulunun sermaye artırım kararı alabilmesi için; daha önce izin verilen tavan ya da yeni bir tavan tutarı için Sermaye Piyasası Kurulundan izin almak suretiyle genel kuruldan yeni bir süre için yetki alması zorunludur. Söz konusu yetkinin alınmaması durumunda şirket kayıtlı sermaye sisteminden çıkmış sayılır.
Şirketin çıkarılmış sermayesi tamamen ödenmiş 44.762.708,45 TL olup, her biri 1 Kuruş itibari değerinde&nb