İçecek kategorisinde en büyük payı oluşturan ambalajlı su pazarı büyüklüğü, 2019 yılında 11,5 milyar litre tonaj olarak gerçekleşti.
2019 yılında ambalajlı su, aromalı su ve fonksiyonel içecek kategorileri tüketicilerin sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme için ürün tercihlerinin değişmesiyle büyüme trendi gösterdi. Şekerli ve gazlı içecek tüketimindeki azalış sektörde değişen tüketici tercihlerine yanıt veren yeni ürünlerin geliştirilmesini sağladı.
AMBALAJLI SU PAZARI
Ambalajlı su pazarı büyüklüğü, 2019 yılında %4 küçülme ile 11,5 milyar litre tonaj olarak gerçekleşti (SUDER). Pınar Su ve İçecek, ambalajlı su pazarında ciro bazında ilk 5 firma arasında yer aldı (Nielsen Perakende Paneli, 2019). Türkiye’nin TSE belgeli ilk ambalajlı su markası olan Pınar Su ve İçecek sektörde öncü konumunu sürdürüyor.