Pınar Su ve İçecek, 2022 yılında 334 bin tonluk satış tonajına ulaşırken 579,5 milyon TL net satış tutarı elde etti.
Pınar Su ve İçecek, Türkiye’de ulusal düzeyde satış yapan tüm firmalar arasında, ciro bazında 5 büyük kuruluş arasında %100 Türk sermayeli tek yerli şirket olarak yer aldı. 2022 yılında 579,5 milyon TL net satışa ulaşan Pınar Su ve İçecek’in satış tonajı toplam 334 bin ton olarak gerçekleşti. Şirket 2022 yılında 243,1 milyon TL brüt kâr elde ederken, yıl içinde yapılan yatırım tutarı ise 26,9 milyon TL oldu.
Şirket, Turquality projesi kapsamında verilen teşviklerden 2022 yılında da yararlandı. Pınar Su ve İçecek, Türkiye’nin alanında güçlü markası olarak, “Türk malı” algısını küresel piyasalarda yükseltmeye devam etti.
Şirket, ambalajlı su ürünlerinin yanı sıra yenilikçi içecek ürünlerine yönelik yatırımlarını ve ürün geliştirme çalışmalarını da sürdürdü. Bu kapsamda, 2022 yılında; maden suyu, limonata, gazlı meyveli içecek ve fonksiyonel içecekler Pınar Su ve İçecek ürünleri arasında tüketicilerin en çok tercih ettiği ürünler arasında yer aldı.
30 ÜLKEYE İHRACAT
Pınar Su ve İçecek, küresel gelişmeleri ve müşteri ihtiyaçlarını yakından takip ediyor. Bu doğrultuda, ihracat stratejilerini geliştiren Şirket, uluslararası pazarlarda aktif olarak yer alıyor. Pınar Su ve İçecek, Pınar Su ve İçecek, 2022 yılında 334 bin tonluk satış tonajına ulaşırken 579,5 milyon TL net satış tutarı elde etti. 2022 yılında Türkiye’den yapılan toplam su ihracatının %10,3’ünü gerçekleştirdi. Türkiye’nin lider ihracatçı su firmalarından biri olan Şirket, 30 ülkeye yaptığı 40 bin tonluk ihracattan 5,5 milyon ABD doları gelir elde etti. Şirket, toplam satışların %12’sini yurt dışı pazarlarda gerçekleştirdi. Toplam ihracatın ciro içerisindeki payı ise artış göstererek 15,9 seviyesine ulaştı.
2022 yılında Türkiye’den yapılan toplam su ihracatının %10,3’ünü gerçekleştirdi. Türkiye’nin lider ihracatçı su firmalarından biri olan Şirket, 30 ülkeye yaptığı 40 bin tonluk ihracattan 5,5 milyon ABD doları gelir elde etti. Şirket, toplam satışların %12’sini yurt dışı pazarlarda gerçekleştirdi. Toplam ihracatın ciro içerisindeki payı ise artış göstererek 15,9 seviyesine ulaştı.
2022 yılında Şirket’in ihracatında; İngiltere, Almanya, Belçika, Macaristan, İrlanda, Romanya, Yunanistan, Malta, Kosova, İsviçre gibi Avrupa ülkeleri ağırlığını korurken, KKTC, Azerbaycan, Irak, Kuveyt, BAE, Bahreyn, Singapur, Ürdün, Ukrayna, Trinidad Tobago, Amerika, İsrail, Filistin, Macaristan, Bulgaristan, Libya pazarlarında satışlar devam etti. İngiltere, Almanya ve çevre Avrupa ülkelerinin Pınar Su ve İçecek’in ihracatındaki payı %87,9’a yükseldi. İhracat pazarlarına yeni eklenen ülkeler arasında ise Avustralya, Estonya, Japonya, Türkmenistan ve Maldivler yer aldı.
2022 YATIRIMLARI
Pınar Su ve İçecek, yüksek teknolojiyle üretilmiş ambalajlı doğal kaynak suyunun yanı sıra, gazlı ve gazsız meyveli içecek alanında da tüketicilere güvenilir ve yenilikçi ürünler sunuyor. Bu doğrultuda alt yapısını sürekli güncelleyen Şirket, ürün, hizmet ve teknoloji geliştirme çalışmalarıyla birlikte dijitalleşmeye de yatırım yapıyor. Bu yatırımlar sayesinde dağıtım ağını daha da iyileştiren Pınar Su ve İçecek, 2022 yılında 26,9 milyon TL’lik yatırıma imza attı.
Büyük bir hızla büyümeye devam eden e-ticaret ekosistemine uyum sağlayan Şirket, pandemi öncesinde temassız teslimat ve kredi kartıyla ödeme özelliklerini getiren ilk su markası oldu. 2022 yılında “Yaşam Pınarım” mobil uygulamasında kullanıcılara daha iyi bir alışveriş deneyimi yaşatmaya yönelik yeni özellikler eklendi. Bu doğrultuda yazılım geliştirme yatırımları hızlandırıldı. E-posta gönderimi, mobil uygulama, çağrı merkezi gibi tüm iletişim kanallarını tek çatı altında toplayarak müşteri deneyimini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapıldı.
Yüksek teknolojik donanıma sahip Pınar Su ve İçecek’in Uludağ tesisleri, Endüstri 4.0 Yönetim Sistemi’nin gereklerine göre üretim yapıyor. Ambalajlı su sektöründe Türkiye’nin en yüksek kapasiteli üretim hatlarına sahip tesiste, üretim ve dolum hatları el değmeden çalışıyor. İki ayrı tesis, üretim kampüsü modeliyle yönetiliyor. 123.000 m2 ’lik alanda kurulmuş tesislerden birinde geri dönüşlü ambalajlarda damacana ürünlerin dolumu, diğerinde ise pet ambalajlı ürünlerin üretim ve dolumları yapılıyor.