2019 yılında Pınar Su ve İçecek’in satış tonajı toplam 401 bin ton olarak gerçekleşti.
SEKTÖRDE PINAR SU VE İÇECEK'İN YERİ
Ulusal düzeyde satış yapan büyük firmalar içerisinde %100 Türk sermayeli şirket olarak öne çıkan Pınar Su ve İçecek, 2019 yılında %60’a yakın ciro payı ile yerel oyuncuların baskın olduğu pazarda ilk 5 büyük şirket arasında yer alıyor. 2019 yılında 224,6 milyon TL net satış gerçekleştiren Pınar Su ve İçecek’in satış tonajı toplam 401 bin ton olarak gerçekleşti. Şirket 2019 yılında 101,7 milyon TL brüt kâr elde ederken yıl içinde yapılan yatırım tutarı ise 8 milyon TL oldu. 2019 yılında Pınar Su ve İçecek’in yeni ürün lansmanları ile her sene büyüyen içecek portföyünde bulunan maden suyu, limonata, gazlı meyveli içecek ve fonksiyonel içecek ürünlerinin toplam satışlar içerisindeki payı artıyor.
7,5 MİLYON DOLAR İHRACAT GELİRİ
Pınar Su ve İçecek, Türkiye’nin toplam su ihracatının %13,3’ünü gerçekleştiriyor. Türkiye’den ihraç edilen su markaları arasında lider firmalardan olan Pınar Su ve İçecek, 2019 yılında toplamda 19 ülkeye yaptığı ihracatını 58 bin tona, ihracat gelirini de 7,5 milyon ABD dolarına çıkararak tonajda %3 büyüdü. Toplam ihracatın ciro içerisindeki payı artarak %18,9 seviyesine ulaştı. Şirket, 2019 yılında İngiltere, Almanya, KKTC, Irak, Kuveyt, BAE, Azerbaycan, Bahreyn, Romanya, İrlanda, Libya, Singapur, Malta, Kosova, Trinidad Tobago, İsviçre, ABD, Ukrayna ve Belçika pazarlarına ihracat yaptı. Toplam satışların %14,4’ünü yurt dışı pazarlara yapan Şirket’in ihracat rakamlarında 2019 yılında İngiltere, Almanya ve çevreAvrupa ülkeleri %81’lik bir pay aldı. Pınar Su ve İçecek, 2019 yılında mevcut ve potansiyel pazarlar için geliştirdiği Pınar Frii ve Pınar Limonata ürünlerinin ihracatına da başladı. 2019 yılında üretmeye başladığı katma değerli içecek ürün segmentiyle başta aktif olduğu ülkeler olmak üzere tüm dünyada yeni pazarlara girmeyi planlayan Pınar Su ve İçecek, bu sayede ihracat gelirlerini de artırmayı hedefliyor. 2019 yılında Türk ürünlerinin yurt dışında markalaşması, Türk Malı imajının yerleşmesi amacıyla uygulanan Turquality projesi kapsamında teşviklerden yararlanıldı.