2021 yılında 442 bin ton’luk satış tonajına ulaşan Pınar Su ve İçecek, ciro bazında 5 büyük şirket arasında tek yerli firma olarak yer aldı.
Pınar Su ve İçecek, yurt içinde ulusal düzeyde satış yapan global menşeili firmalar arasında %100 Türk sermayeli şirket olarak öne çıkarken ciro bazında da 5 büyük şirket arasında tek yerli şirket olarak yer aldı. 2021 yılında 323,2 milyon TL net satışa ulaşan Pınar Su ve İçecek’in satış tonajı toplam 442 bin ton olarak gerçekleşti.Şirket 2021 yılında 123,7 milyon TL brüt kâr elde ederken, yıl içinde yapılan yatırım tutarı ise 23,3 milyon TL oldu.
Şirket, Türkiye menşeili ürünlerin yurt dışında markalaşması ve Türk Malı imajının global piyasalarda yerleştirilmesi amacıyla uygulaması devam eden Turquality projesi kapsamında verilen teşviklerden 2021 yılında yararlandı.
Ambalajlı su ürünlerinin yanı sıra içecek şirketi olma vizyonuyla yatırımlarına ve ürün geliştirme çalışmalarına devam eden Şirket’in portföyünde bulunan maden suyu, limonata, gazlı meyveli içecek ve fonksiyonel içecek ürünleri 2021 yılında da tüketicilerin tercih ettiği ürünler oldu.
YENİ COĞRAFYALARA İHRACAT ATAĞI
Küresel gelişmeler ve müşteri ihtiyaçlarının yakından takip edilmesiyle belirlenen ihracat stratejisi kapsamında uluslararası pazarlarda aktif olarak yer alan Şirket, 2021 yılında Türkiye’den yapılan toplam su ihracatının %13,8’ini gerçekleştirdi. Türkiye’nin lider ihracatçı su firmalarından biri olan Pınar Su ve İçecek, 25 ülkeye yaptığı 50 bin tonluk ihracatla 5,4 milyon ABD doları gelir elde etti. Şirket, toplam satışların %11,4’ünü yurt dışı pazarlarda gerçekleştirdi. Toplam ihracatın ciro içerisindeki payı ise artış göstererek %14,5 seviyesine ulaştı.
2021 yılı ihracatında İngiltere, Almanya, Belçika, Macaristan, İrlanda, Romanya, Yunanistan, Malta, Kosova, İsviçre gibi Avrupa ülkeleri ağırlığını korurken, KKTC, Azerbaycan, Irak, Kuveyt, BAE, Bahreyn, Singapur, Ürdün, Ukrayna, Trinidad Tobago pazarlarında satışlar devam etti. İngiltere, Almanya ve çevre Avrupa ülkelerinin Pınar Su ve İçecek’in ihracatındaki payı %85,8’e yükseldi. İhracat pazarlarına yeni eklenen ülkeler arasında ise Amerika, İsrail, Filistin, Macaristan, Bulgaristan, Libya yer aldı.
2021 YATIRIMLARI
Gerçekleştirdiği yatırımlar sonucunda yüksek teknolojiyle ambalajlı doğal kaynak suyu üretiminin yanı sıra gazlı ve gazsız meyveli içecek üretim kabiliyetini de artıran Pınar Su ve İçecek, tüketicilere yenilikçi ve güvenilir ürünler sunabilmek adına altyapısını sürekli geliştiriyor. Ürün, hizmet ve teknoloji geliştirme çalışmalarıyla birlikte dijitalleşmeye yatırım yapan ve bunun sonucunda dağıtım ağında da iyileştirmeler sağlayan Pınar Su ve İçecek, 2021 yılında 23,3 milyon TL’lik yatırıma imza attı. Hızla gelişen ve pandemiyle büyümesi daha da hızlanan e-ticaret ekosistemine de uyum sağlayan Şirket, pandemi öncesinde temassız teslimat ve kredi kartı ile ödeme özelliklerini getiren ilk su markası oldu. 2021 yılında da Yaşam Pınarım mobil uygulamasında kullanıcılara daha iyi bir alışveriş deneyimi yaşatmaya yönelik yeni özellikler eklenmeye devam edildi ve bu doğrultuda yazılım geliştirme yatırımları hızlandırıldı. Endüstri 4.0 Yönetim Sistemi’nin gereklerine göre tasarlanan Uludağ tesisinde Pınar Su ve İçecek, ambalajlı su sektöründe Türkiye’nin en yüksek kapasite ve en teknolojik yapıya sahip üretim ve dolum hatlarıyla üretim yapıyor. 123.000 m2 ’lik alanda kurulmuş iki ayrı tesis, üretim kampüsü modeliyle yönetiliyor. Tesislerden birinde geri dönüşlü ambalajlarda damacana ürünlerin dolumu, diğerinde ise pet ambalajlı ürünlerin üretim ve dolumları yapılıyor. 2020 yılı başında yapılan yatırım ile pet ambalajlı ürünlere 0,20 L bardak üretiminin eklendiği Uludağ tesisinde, 0,33 L, 1 L, ve 1,5 L üretim hattı yatırımı da yapılarak, kapasite artışı sağlandı.